Her er du nå: Grønn menighet » Veiledninger » 03 Diakoni, undervisning og misjon » 03.4: Grønt stoff i menighetsbladet

Veiledning til punkt 10 på handlingsarket:

Grønt stoff i menighetsbladet

10. Vi vil formidle stoff om miljø, forbruk og rettferd i menighetsbladet
Menighetsbladet er kanskje den informasjonskanalen hvor vi når bredest ut til befolkningen. Vil vi synliggjøre en miljø- og rettferdsengasjert kirke er dette et bra sted å starte. Undersøkelser har vist at menighetsbladene leses av 70-80% av befolkningen, og at de leses grundig.

Det er selvsagt flott om en kan sette fokus på lokale saker eller engasjerte personer. En annen, litt mindre krevende variant kan være å ha en fast "grønn spalte" i menighetsbladet, med korte og enkle tips til en grønnere hverdag. Du finner mye stoff til dette hos Grønn hverdag.

Nettsidene til Grønn hverdag

Joy Taylor i Fjaler har sørget for en fast, "grønn" side i kyrkjebladet i mange år.