Her er du nå: Grønn menighet » Veiledninger » 03 Diakoni, undervisning og misjon » 14: Verve til andre organisasjoner

Veiledning til punkt 14 på handlingsarket:

Verving til andre organisasjoner

14. Vi vil verve medlemmer til andre organisasjoner som arbeider med miljø- og rettferdsspørsmål
Vårt nettverk har i alle år hatt et nært samarbeid med både Grønn Hverdag og Max Havelaar/ Fairtrade. Dette er nettverk som vil legge til rette for at både organisasjoner og enkeltpersoner kan engasjere seg. Her vil dere finne mange nyttige tips. Og begge ønsker medlemmer/ ambassadører.

I tillegg er det en rekke organisasjoner som arbeider med miljø- og rettferdsspørsmål. For å nevne noen som vi har hatt mange felles prosjekter eller aksjoner med: Norges Naturvernforbund, WWF, Framtiden i våre hender, Forum for utvikling og miljø, Utviklingsfondet, Regnskogfondet, Miljøagentene, Natur og ungdom. Alle ønsker medlemmer som engasjerer seg for deres sak, og alle har nettsider med mer informasjon.

I mange tilfeller finnes det også lokallag som man kan samarbeide med, for eksempel om temakveld eller feiring av Skaperverkets Dag.