KlimaOppmøte

Delta på årets KlimaOppmøte!

KlimaOppmøte er den norske klimabevegelsens svar på klimakonferansen i Cancùn. En markering for de kreftene som har evnen til å påvirke politikken, næringslivet, og sivilsamfunnet: Du og jeg.

På Folkets hus 7. desember inviterer en lang rekke organisasjoner til en dag med kunnskap, inspirasjon, og et konstruktivt, kritisk søkelys på Norges tilnærming til klimakrisen. Programmet starter klokken 10 og har noe for enhver smak: foredrag, debatter, direkteoverføring fra Mexico, stunts, aksjoner og konkurranser.

6. desember har Kirkens Nødhjelp avspark med overlevering av underskrifter fra Fasteaksjonen på Eidsvolls plass foran stortinget. Teamet for aksjonen i år var klimarettferdighet.

Møt opp du også - sammen skal vi gjøre KlimaOppmøte til en merkedag i den norske klimakampen!

Detaljert program finner du her.

Blant foredragsholderne er: Rasmus Hansson (generalsekretær i WWF), Roar Flåthen (leder i LO), Cecilie Mauritzen (oseanograf og klimaforsker), Alexandra Bech Gjørv, (advokat og tidligere fornybardirektør i Statoil), Mette Newth (forfatter), Frode Fanebust (forfatter), Aleksander Melli (forfatter), Andreas Ytterstad (medieforsker), Ellen Stensrud (førstesekretær i LO), Vegard Velle (journalist).