Jorden, vårt hjem.

I disse dager gjennomfører Norges Unge Katolikker og Caritias sin årlige adventsaksjon, og årets prosjekt er et miljøprosjekt i Zambia.

"Zambia er et land hvor menneskenes hverdagen er nært knyttet opp til naturen: svært mange lever av jordbruk og fyrer med ved fra skogen. Landets økonomi er bestemmes av utvinning av naturressurser: gruveindustrien. De har store problemer med avskogning, ikke-bærekraftig jordbruk og enorme forurensninger fra gruveindustrien. Adventsaksjonen er med på å endre dette, og støtter tiltak på flere ulike nivåer," skriver de i informasjonsmateriellet.

Biskop Bernt I. Eidsvig skriver i sin hilsen i anledning adventsaksjonen at " årets aksjon, som støtter Caritas' miljørbeid i Zambia, viser oss også hvor viktig vårt ansvar som forvaltere av skaperverket er."

Les mer om adventsaksjonen her eller gå inn på nettsiden.