Grønn trosopplæring - kurs i Oslo og Bergen

Hva skal til for å skape engasjement for skaperverk, solidaritet og rettferdighet hos barn og ungdom?

IKO m.fl. inviterer til arbeid med ”Grønn trosopplæring”.

Målsettingen er å skape engasjement for skaperverk, solidaritet og rettferdighet hos barn og ungdom. Vi vil vise at kirken er global og at jorden er vårt felles hjem.

Tidspunkt:
I Landås kirke, Bergen, torsdag 16. februar kl. 09.00 - 15.30
I Oslo, IKO-Huset, Collettsgate 43, fredag 2. mars kl. 09.00 - 15.30

Meld deg på via IKOs nettsider!

Dette får du:

• Presentasjon av "Agent for rettferdighet" - nytt breddetiltak for 10-åringer
  • Teologisk grunnlagstenkning knyttet til temaet ”skaperverk og bærekraft som oppdrag”
  • Global - grønn gudstjeneste for og med barn
  • Sanger fra den verdensvide kirke i trosopplæringen - inkludert musikalen "Å, så vakkert"
  • Grønn trosopplæring i praksis, ideer og erfaringer - både for barn, ungdom og i speiderarbeid

Kursholdere er blant annet - i Bergen: Tom Sverre Tomren, Jorunn Blindheim, Liv Arnhild Romsås, Rose Marie Skarsten, Sindre Skeie og Anne-Brit Lillethun Johansen

Kursholdere er blant annet - i Oslo: Hilde Marie Øgreid Movafagh, Liv Arnhild Romsås, Estrid Hessellund, Sindre Eide, Anne-Brit Lillethun Hohansen og Jorunn Blindheim

Du melder deg på et av fire verksteder ved registreringen (på kursdagen):
1. Sanger fra den verdensvide kirke trosopplæringen
Lære sanger, minimusikaler, konserter med fokus på skaperverk, bærekraft, vennskap og rettferdighet
v/ Jorunn Blindheim

2. Ressurser i arbeid med ungdom og konfirmanter
v/ Liv Arnhild Romsås

3. ”På speiding etter Gud i det skapte”
v/ Maja Leonora Skålvold

4. Gudstjenestearbeid - skaperverk og rettferdighet
v/ Rose Marie Skarsten og Sindre Skeie (Bergen) / Estrid Hessellund og Sindre Eide (Oslo)

Servering:
Det blir servert rundstykker, kaffe og te ved ankomst.
Lunsjen vil være økologisk.

Pris:
Kursdagen koster kr. 995,-
Påmeldingen er bindende, og etter påmeldingsfristen har gått ut, må deltakeravgiften betales.

Påmeldingfrist:
Bergen: 9. februar
Oslo: 24. februar

Arrangør:
IKO-Kirkelig pedagogisk senter i samarbeid med Kirkens nødhjelp, Norges kristne råd og KUI (Den norske kirkes nord/sør informasjon.)

Meld deg på via IKOs nettsider!