Ledig stiling: Prosjektkoordinator for Skaperverk og bærekraft

4-årig engasjement lyses ut som prosjektkoordinator for økumenisk samarbeid. Søknadsfrist 24.januar.

Skaperverk og bærekraft: Et felles kirkelig tiår for endring i kirke og samfunn er et økumenisk samarbeidsprosjekt som drives av Kirkens Nødhjelp, Norges Kristne Råd og Den norske kirke i fellesskap, og rapporteres til deres styrende organer.

Initiativet til tiåret kom fra Kirkemøtet for Den norske kirke i 2007 og 2008, og prosjektet ble lansert i februar 2009. Prosjektkoordinator ansettes i Kirkerådet for Den norske kirke.

Med dette samarbeidet vil kirkene:

• Være sentrale pådrivere for og bidragsytere til bærekraftige samfunn lokalt, nasjonalt og globalt.
  • Bidra til å sikre en forpliktende , rettferdig og ambisiøs klimaavtale og en bred kirkelig og folkelig oppslutning om dette.
  • Demonstrere et bevisst forhold til miljø, forbruk og rettferd.
  • Skape håp og framtidstro med ord og handling.

Det utlyses et 4-årig engasjement som prosjektkoordinator for Skaperverk og bærekraft.

Her finner du utlysningstekst.