Nytt magasin om klima, tro og teologi

- Det er tid for mer enn å synge et kyrie eleison og be et Fadervår. Det er tid for at Guds folk her og over hele jorden reiser seg og tar ansvar.

Dette skriver Paul Erik Wirgenes, leder for styringsgruppen i Skaperverk og bærekraft. I forordet til det nye klimamagasinet oppfordrer han til å tenke over hva du skal svare når Kristus møter oss på Den Siste Dagen. Skal vi si at vi ikke visste?

Magasinet Klimarettferdighet. Et magasin om tro, teologi og klima skal bidra til å gi forståelse og skape engasjement rundt kirkenes engasjement i klimasaken - også opp mot Klimavalg2013. Magasinet inneholder blant annet en Guide til bærekraftig liv.

Papirutgaven er gratis og kan bestilles ved å kontakte prosjektkoordinator Per Ivar Våje piv@kirken.no eller Elin Sæverås efs@norkr.no

Se magasinet her.