Vi håper du vil være modig, Tine!

Den interreligiøse delegasjonen overrakte brev til klima- og miljøminister Trine Sundtoft, og ba blant annet om løfte om penger fra Norge til klimatilpasning.

"Velkommen til Polen! Som representanter fra tre ulike religioner og forskjellige kirkesamfunn i Norge, er vi til stede i Warszawa for å følge forhandlingene under FNs klimatoppmøte, COP 19. Vi er her for å oppfordre til en forsvarlig forvaltning av skaperverket, og vi – som troende mennesker – vil bruke vår stemme til å bli hørt av de ansvarlige lands forhandlingsledere og ministere."

Slik starter brevet fra den interreligiøse delegasjonen. Fredag 22.nov er forhandlingenes siste dag, og vi håper ministeren har lest brevet og tatt til seg oppfordringene, sier Elin Sæverås i Norges Kristne Råd.

Les brevet her.

"Norge – verdens rikeste land – må gå foran. Vi håper du vil være modig, Tine Sundtoft, og våge å gå langt i konkrete tiltak for en mer rettferdig og ambisiøs klimaavtale. Vi som representerer ulike religioner, med et grunnleggende livssyn om skapningens og alle menneskers verdi vil støtte deg i dette. Lykke til med ditt viktige ansvar på våre vegne, på Norges vegne og på vegne av vår sivilisasjon! Det er det som står på spill," avsluttes brevet til ministeren.