Les KNs nye rapport om Norges klimaansvar

- Kirkens Nødhjelp har publisert rapporten "Norway's Fair Share, an ambitious climate effort" som tar for seg Norges ansvar i kampen mot klimaendringene.

Hva er en rimelig og rett byrde for Norge å ta sett i forhold til vår rolle som utslipps- og oljenasjon og som verdens rikeste land? Rapporten er utarbeidet av Stockholm Environmental Institute og angir tall for det ansvar Norge har og må ta i kampen for å bremse klimaendringene.  Du finner rapporten HER. Du kan også lese mer om rapporten og generalsekretær Anne-Marie Hellands kommentarer på KNs nettsider.

Rapporten ble lansert og drøftet i en Frokostdebatt under Arendalsuka med Tine Sundtoft, Trine Skei Grande, Bård Vegar Solhjell og Eva Kristin Hansen og KNs generalsekretær til stede.