Vi deler konsekvensene og ansvaret

Areopagos, Digni, NMS, og Normisjon har sammen med noen av sine partnere i Kina, Etiopia, India og Madagaskar samarbeidet for å få en bedre innsikt og forståelse av miljøproblemer.

NMS sine nettsider kan vi lese at under et seminar som markerte slutten på prosjektet gir Mekane Yesus-kirken (EECMY) i Etiopia tydelige signaler om å ta miljøet på alvor. Presidenten i EECMY Rev. Dr. Wakseyoum Idosa’s  uttrykte det slik:

"De naturlige økosystemer på planeten vår er i ferd med å miste sin evne til å opprettholde menneskelig samfunn på grunn av klimaendringer som et resultat av menneskets respektløshet, urettferdighet og overgrep mot miljøet.  I en slik situasjon må vi innse at vi ikke er fritatt fra dagens sett av kriser som møter vår planet; vi deler konsekvensene, akkurat som vi deler ansvaret som forårsaker problemer."

Les hele saken her.