COP20 i Lima

FNs klimaforhandlinger 2014 fant sted i Lima, Peru. Her finner du en oppsummering og et knippe rapporter fra forhandlingene.

Oppsummering

Einar Tjelle, assisterende generalsekretær i Mellomkikrelig Råd for Den norske kirke. oppsummerer etter toppmøtet her.

Nyhetsoppslag underveis

FNs egen nyhetsside la ut jevnlige oppdateringer fra Lima.  Følg siden her. Her finner du også oppsummeringer, videodagbok med mere.

"Det religiøse språket løfter klimaforhandlingene", Vårt Land 2.12.2014

"Står sammen på tvers av tro", Vårt Land 4.2.2014

"Light vigil for Lima". Kirker og andre religiøse samfunn oppfordres til å holde lysmarkeringer for å sette fokus på klimaforhandlingene.

"Landet som forsvinner i havet." kronikk i Aftenposten 09.12.2014, skrevet av Changemaker.

Rapporter fra Lima

"COP er topp, men kan Lima redde klima?" Changemaker har tre ungdommer på plass i Lima, og rapporterer på Changemakers blogg.

"Rettferdig klimaavtale koster" av Einar Tjelle, Den norske kirke

Film

FNs klimapanel har laget en film som gir deg hovedmomentene i deres oppsummerende rapport om klimaendringer.