Ressursmateriell

Bibelstudier i miljø og bærekraftig utvikling

Christian Aid har nylig publisert en ny rekke bibelstudier som tar utgangspunkt i FNs tusenårsmål for å inspirere, engasjere og utfordre kirkene og deres medlemmer.

Publikasjonen ’Working Together’ gir leserne en mulighet til å diskutere tematikken i Tusenårsmålene fra et trosperspektiv. Det er delt inn i 10 studiesamlinger – ett for hvert av de åtte målsetningene og to mer generelle.

Hver studiesamling starter med en bibelhenvisning og en teologisk refleksjon som knytter bibelverset til kapittelets tematikk. Deretter er det laget spørsmål til diskusjon rundt dette, en bønn og konkrete forslag til handling.

Rev. Kathy Galloway har skrevet delen som knyttes opp mot Tusenårsmål nr 8 – Sikre miljømessig bærekraftig utvikling. Refleksjonen er knyttet til Ef. 1,3-14.

Les mer om ‘Working Together’ på Christian Aid sine nettsider eller last ned heftet her.