Klimakaravane til Durban

160 ungdommer fra Afrika og Europa har nå startet sin ferd fra Nairobi i Kenya.

Klimakaravanen skal reise gjennom Tanzania, Malawi, Zambia og Botswana før de ankommer klimatoppmøtet i Durban, Sør Afrika. Flere steder på reisen skal ungdommene opptre med konserter/klimashow for å mobilisere andre ungdommer til å presse politikerne til å forhandle frem en ny rettferdig klimaavtale.

Kampanjen er en del av den internasjonale We have faith-kampanjen, som skal overrekkes til forhandlingsledere av Desmond Tutu på et stor Interfaith Rally i Durban 27.november.

Klimakaravanen ble til etter initiativ fra African Youth Initiative on Climate Change, og er et samarbeid med KFUK-KFUM, Kirkens Nødhjelp og Changemaker. Fra KFUK-KFUM deltar en gruppe på 50 ungdommer til klimakaravanen, og før avreise til Nairobi hadde de stunt både på Kirkens Hus og utenfor slottet i Oslo.

Hold deg oppdatert på klimakaravanen på KFUK-KFUMs nettsider eller Kirkens Nødhjelps nettsider.
Bakgrunnsinfo og pressekontakt.
Skriv under på klimakravene her.
Les mer om den internasjonale We have faith-kampanjen.