Reclaim Christmas!

Metodistkirkens budskap til årets jul er enkel og genial: ta julen tilbake. Dette handler ikke om gaver og mas, det handler om kjærlighet. Både til sine nærmeste og de som er lengre unna.

Nordmenn er forventet å bruke i gjennomsnitt over 7000 kr hver på årets julegaveshopping. Dette enorme forbruket er bare en del av det som brukes i julen – i tillegg kommer mat, dekorasjoner, nye klær osv. Er det dette julen handler om?

Metodistkirken i USA oppfordrer til å «ta jula tilbake». De har laget en Reclaim Christmas-video der du oppfordres til å bruke julen til å glede deg over kjærligheten fra Frelseren som kom og delte alt sitt med oss, tilbringe tid med dine kjære, hjelpe til i en frivillig organisasjon og gi til de som trenger det. «Give as Jesus gave. Share as Jesus shared.» er oppfordringen. Hvordan gjør man det? Hvorfor ikke kjøpe rettferdige og bærekraftige julegaver i år?

Støtt misjonsarbeid
- Julegaver fra Metodistkirkens misjonsselskap
- Baptismisjonen
- Misjonsforbundets arbeid for kvinner i Kongo
- Julegavekort fra Misjonsalliansen
- Julepynt fra Det norske misjonsselskap (NMS)
- Kirkens Bymisjon: Gled en som gruer seg til jul

Fairtrade
- Friends Fairtrade
- Mester Grønn
- Sally Ann
- Fretex Redesign (selges av Grønn Hverdag)

Andre
- Støttekort fra Frelsesarmeen
- Julegaver som varmer fra Blå Kors
- Gaver som forandrer verden fra Kirkens Nødhjelp

Din egen innsamlingsaksjon?

www.minaksjon.no kan du lage ditt eget innsamlingsprosjekt. Her velger du hvilket prosjekt pengene skal gå til fra en liste av organisasjoner og prosjekter. Deretter lager du navn på prosjektet «ditt» og finner givere. Kanskje skal du bare ønske deg flybensin til MAF i år, og be alle vennene dine gi penger gjennom MinAksjon i stedet for å kjøpe en ting?