Her er du nå: Ressurser » Skaperverkets dag » Skaperverkets dag - introduksjon

Skaperverkets dag - introduksjon

- Skaperverkets dag... Fornemmer du sangen i den merkelappen? For en sang det kan bli, når vår sang blander seg i skaperverkets sang... Når heile verda syng mot Gud!    Biskop Finn Wagle

Norske menigheter inviteres til å feire Skaperverkets dag!

Skaperverkets dag kan feires i forbindelse med en gudstjeneste og gjerne i tilknytning til andre lokale arrangement, som Verdens miljødag 5.juni eller andre markeringer. Andre vil velge å feire Skaperverkets dag på et senere tidspunkt som høstgudstjeneste/høsttakkefest.

Vi anbefaler en gudstjeneste ute i naturen: på kirkebakken, i skogen, på fjellet, ved stranden, ved isbreen, i parken, på torget – alt etter de lokale mulighetene. Alternativt kan gudstjenesten feires innendørs – der naturen bringes inn i kirkerommet.

Den norske kirkes nord/sør-informasjon og Global Info i Norges Kristne Råd har samlet aktuelt ressursmateriell til inspirasjon og videre kreativ tenkning! Del gjerne gode idéer og informasjon om deres lokale tiltak med oss, til evt bruk for andre. Eller del via Facebook.

Materiell 2016

Materiell 2015